Przekroczone terminy i zwiększone koszty: saga odbudowy Dworca Olsztyn Główny

Pierwotnie, Dworzec Olsztyn Główny miał być gotowy do użytku ponad rok temu, jednak nieustannie przesuwane terminy zakończenia prac opóźniły ten proces. Do tej pory, zakończenie budowy zostało przesunięte sześć razy. Mimo tych przesunięć, PKP S.A. zapewnia, że finalizacja projektu jest na wyciągnięcie ręki. Przewidziano, że otwarcie dworca odbędzie się w grudniu bieżącego roku, jednak konkretna data nadal pozostaje nieznana. W międzyczasie, stopniowo udostępnia się podróżnym różne części obiektu, jak na przykład kasy biletowe na poziomie -1.

Chciałbym przypomnieć, że kontrakt z firmą Torpol został zawarty pod koniec stycznia 2022 roku. Pierwsza koncepcja budowy głównego dworca w Olsztynie zakładała, że prace potrwają 17 miesięcy i będą kosztować 70,97 milionów złotych. Niestety, rzeczywistość okazała się inna niż planowano.

Termin ukończenia budowy Dworca Olsztyn Główny był wielokrotnie przekładany – początkowo na listopad 2023 roku, później na luty, marzec, kwiecień i sierpień następnego roku. Jak informowaliśmy wcześniej w artykule zatytułowanym „Do sześciu razy sztuka? Dworzec Olsztyn Główny później, niż zakładano”, nawet na koniec minionych wakacji na placu budowy nadal pracowało około 100 osób.

Warto dodać, że nie tylko harmonogram budowy uległ zmianom, ale również koszty projektu znacznie wzrosły. Początkowe fundusze na realizację projektu wynoszące niemal 71 milionów złotych zwiększyły się do prawie 90 milionów złotych.