Kolejny krok ku realizacji północnej obwodnicy Olsztyna: wybrano tzw. wariant żółty

Po długich analizach i dyskusjach, drogowcy zdecydowali, że optymalnym rozwiązaniem dla planowanej północnej obwodnicy Olsztyna będzie tzw. wariant żółty, przebiegający przez zachodni korytarz. To on został uznany za najbardziej korzystny pod względem technicznym i ekonomicznym.

11 marca zeszłego roku, prezydent miasta Olsztyn oraz wójtowie sąsiednich gmin – Gietrzwałd i Jonkowo – spotkali się z przedstawicielami mediów. Podczas konferencji prasowej jednogłośnie poparli wybór żółtego wariantu trasy obwodnicy. Ich zdanie miało decydujący wpływ na późniejszą decyzję drogowców.

Następnego dnia (12 marca) odbyło się posiedzenie Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (ZOPI). Podczas tej sesji, drogowcy wybrali do dalszych prac wariant popierany przez samorządowców, czym potwierdzili ich poparcie dla żółtego wariantu.

Z informacji przekazanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad wynika, że planują oni złożyć wniosek o wydanie decyzji środowiskowej (DŚU) w II połowie 2025 roku. Decyzja ta ma dotyczyć wybranego przez ZOPI wariantu obwodnicy. Po jej uzyskaniu, rozpoczną prace nad Koncepcją programową dla wskazanego w DŚU wariantu. Będzie to obejmować projekt szczegółowych rozwiązań technicznych oraz przeprowadzenie badań geologicznych podłoża gruntowego. Te działania staną się fundamentem do ogłoszenia przetargu na budowę obwodnicy.