Kierowca stracił 4 tysięcy złotych po rozmowie z fałszywym pracownikiem banku: apel o ostrożność

W ostatnim czasie, nieznany mężczyzna został oszukany na 4 tysiące złotych przez osobę udającą pracownika banku, z którym skontaktował się telefonicznie. W związku z tym incydentem, apelujemy do publiczności o zachowanie szczególnej ostrożności, zwłaszcza w sytuacjach otrzymywania telefonów z informacjami dotyczącymi rzekomych prób wyłudzenia kredytu. Ważne jest, aby być świadomym, że oszuści są biegli w manipulacji i mogą spróbować zdobyć jak najwięcej informacji w celu wyłudzenia pieniędzy. Szczególną uwagę należy zwrócić podczas przeprowadzania transakcji online oraz podczas interakcji z nieznajomymi.

Zgłoszenie o oszustwie za pomocą techniki „na pracownika banku” wpłynęło do Komendy Miejskiej Policji w Olsztynie. Według zgłoszenia, do poszkodowanej osoby zadzwonił oszust, który podawał się za pracownika banku i informował o podejrzeniu próby wyłudzenia kredytu na jego konto. Mimo stanowczego zaprzeczenia przez poszkodowanego, że nie zlecił żadnej takiej transakcji, fałszywy pracownik banku przekazał mu, że musi uruchomić procedurę ochrony swoich rachunków bankowych poprzez wykonanie kilku przelewów. Niestety, poszkodowany wykonał wszystkie żądane czynności, w tym podanie kodów autoryzacyjnych i kodów BLIK. Dopiero gdy sam skontaktował się z oficjalną infolinią swojego banku, zdawał sobie sprawę z faktu, że został oszukany. Jego straty wyniosły 4 tysiące złotych.

Podkreślamy konieczność zachowania ostrożności podczas realizacji transakcji online. Warto pamiętać, że prawdziwi pracownicy banku nigdy nie proszą klientów o podawanie loginów, haseł do konta ani nie zalecają instalowania aplikacji i logowania się do konta w trakcie rozmowy telefonicznej. Nie informują również o działaniach na koncie klienta za pośrednictwem mediów społecznościowych. W przypadku jakichkolwiek prób wyłudzenia pieniędzy, należy natychmiast powiadomić policję, korzystając z numeru alarmowego 112.