Już teraz znamy propozycje finansowe różnych firm, które chcą podjąć się budowy podziemnej przeprawy pod liniami kolejowymi w Olsztynie, na ulicy Trackiej. Wszystkie zgłoszenia z cenami za realizację projektu mieszczą się w sumie, którą miasto przewidziało na tę inwestycję.
Praca ta jest kluczowym krokiem w procesie rozbudowy i modernizacji infrastruktury przemysłowej w okolicy jeziora Trackiego. Co więcej, stworzy dodatkowy kanał komunikacyjny, który umożliwi połączenie osiedli Zatorze z resztą miasta.
Sam tunel, który ma zostać wybudowany pod torami, ma osiągnąć długość 32 metrów i szerokość 14 metrów. Ale to nie koniec planów – inwestycja obejmuje również budowę prawie 1,4 km nowej drogi, która będzie mieć ścieżki dla pieszych i rowerzystów. Ta nowa droga połączy ulicę Zientary-Malewskiej z węzłem Wschód na Południowej Obwodnicy Olsztyna. Dodatkowo, istnieje opcja projektowania i realizacji rozbudowy ulicy Zientary-Malewskiej od ulicy Jeżynowej do przyszłego ronda, które ma zostać zbudowane pomiędzy ulicami Jesienną i Tracką.
Na realizację tej inwestycji zgłosiło się pięć firm. Spośród wszystkich ofert, najtańszą przedstawiła spółka Intop Warszawa, proponując wykonanie zadania za 73,3 mln zł (zamówienie podstawowe – 57,8 mln zł). Z drugiej strony, firma Strabag przygotowała najdroższą propozycję – 107,6 mln zł (92,6 mln zł).
Aktualnie trwa procedura sprawdzania złożonych ofert. Decyzja o wyborze wykonawcy ma zostać podjęta w ciągu najbliższych 90 dni. Termin ukończenia całego projektu jest zaplanowany na koniec sierpnia 2027 roku.