Właśnie poznaliśmy propozycje dotyczące konstrukcji tunelu pod torami kolejowymi w miejscowości Track. Większość złożonych ofert mieści się w ramach finansowych, które lokalny samorząd przygotował na to przedsięwzięcie.
Ta inwestycja jest kluczowym elementem procesu uzbrojenia terenów przemysłowych w okolicy jeziora Trackiego. Dodatkowo, zapewni lepszą komunikację pomiędzy osiedlami Zatorza i resztą miasta.
Planowany tunel ma być długi na 32 metry i szeroki na 14 metrów. Inwestycja obejmuje także budowę prawie 1,4 kilometra drogi wraz z trasą dla pieszych i rowerzystów, która połączy ulicę Zientary-Malewskiej z węzłem Wschód na południowej obwodnicy Olsztyna. Opcjonalnym zadaniem jest również rozbudowa ulicy Zientary-Malewskiej od ulicy Jeżynowej do projektowanego ronda, które ma powstać między ulicą Jesienną a Tracką.
Aż pięć firm zgłosiło swoje chęci do realizacji tego zadania. Najkorzystniejszą cenowo ofertę przedstawiła spółka Intop Warszawa, która zaoferowała swoje usługi za 73,3 miliona złotych (zamówienie podstawowe to koszt 57,8 miliona złotych). Z kolei najdroższą ofertę przedłożył Strabag – 107,6 miliona złotych (zamówienie podstawowe wynosi 92,6 miliona złotych).
W tej chwili trwa analiza złożonych propozycji, a ostateczna decyzja w sprawie wyboru wykonawcy zapadnie najprawdopodobniej w ciągu najbliższych 90 dni. Zadanie ma być ukończone do końca sierpnia 2027 roku.