W wyniku nawiedzającej Ełk nawałnicy, samorząd gminy podjął formalne działania w celu uzyskania wsparcia finansowego z rezerwy budżetowej wojewody. Całe osiągnięcie ma na celu pokrycie ogromnych strat, które zostały spowodowane przez niedawną kataklizmatyczną burzę.
Artur Urbański, zastępca prezydenta miasta Ełk, wyjaśnił kolejność działań, które obecnie prowadzi miejski urząd. Przekazał, że pierwszym krokiem było przesłanie informacji o tym straszliwym wydarzeniu władzom wojewódzkim.
Mówił: „Zgłosiliśmy wojewodzie sytuację, która miała miejsce w naszym mieście w niedzielę, 2 czerwca – obfite opady deszczu, podtopione ulice i pojazdy. To był nasz pierwszy krok. Następnie przystępujemy do zebrania szczegółowych informacji o rozmiarach strat oraz o osobach, które ucierpiały na skutek nawałnicy. Na wykonanie tych działań mamy 10 dni”.
Urbański dodał również, że tych, którzy ucierpieli w wyniku niedzielnej nawałnicy, zachęca się do kontaktu z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Ełku.