Olsztyn inwestuje w rozwój komunikacji tramwajowej kosztem autobusów

W Olsztynie obserwowane są intensywne prace związane z rozszerzaniem systemu tramwajowego. Testy na nowych torowiskach są przeprowadzane, aby zapewnić niezawodną pracę tramwajów na trasach o łącznej długości około 6 km, które mają rozpocząć działanie na początku roku 2024. W ramach tej ekspansji, Olsztyn zyska dodatkowe dwie linie tramwajowe: trasa numer cztery będzie prowadzić z Pieczewa do Wysokiej Bramy, natomiast piąta linia połączy Pieczewo z dworcem.

Jednak mieszkańcy Nagórek, Pieczewa i Jarot mogą stracić na tej modernizacji. Rozbudowa sieci tramwajowej może oznaczać redukcję linii autobusowych, w tym popularnej linii 120 i części trasy linii 113. Pani Magdalena z Olsztyna wyraża swoje obawy: „Obecnie korzystamy z autobusu numer 113 do podróżowania na plażę miejską czy Dajtki. Ale od nowego roku, ta linia będzie kursować tylko do osiedla Mazurskiego z Dajtek, kończąc trasę na Pieczewie. Jestem zaniepokojona, jak te zmiany wpłyną na nasze codzienne dojazdy do szkoły czy pracy. Tramwaje, które miały ułatwić komunikację, mogą utrudnić nasze plany.”

Pani Magdalena kontynuuje: „Czy osoby odpowiedzialne za planowanie połączeń komunikacyjnych w mieście zapomniały o niektórych dzielnicach? Wprowadzenie tramwajów zamiast autobusów wydaje się być dla nas bardziej karą niż udogodnieniem.” I dodaje sceptycznie: „Miasto promuje ekologiczne rozwiązania komunikacyjne, jak tramwaje oraz zachęca do korzystania z autobusów, aby unikać korków. Ale jak mamy z nich korzystać, jeśli te środki transportu nie są dostępne tam, gdzie są nam potrzebne? Obawiam się, że mieszkańcy będą zmuszeni korzystać z samochodów.”